Spaghetti Aglio Olio Pedas ringkas dan mengiurkan

Beberapa bulan lepas saya memang teringin sangat nak makan spaghetti Aglio Olio pedas jadi saya terus beli bahan-bahan masakan. Memang sebelum ini saya sudah pekena spaghetti Aglio Olio beberapa cafe sebelum ini, memang sedap kesemuanya. Alangkah indahnya jikalau saya juga pandai membuatnya. Sesekali merasa apa salahnya kan? hehehe. 


Jadi dibawah ini saya senaraikan bahan-bahannya:-

  1. Spaghetti (Xkisah jenama apa pun) saya pilih prego.
  2. Hotdog/Nuget (ikut citarasa anda).
  3. Lada benggala merah dan hijau.
  4. Beberapa cili kering yang siap dipotong2.
  5. Beberapa udang/ayam.
  6. Serbuk oregano sedikit.
  7. Cili flakes (empingan cili).
  8. Serbuk Paprika
  9. Lada Hitam.
  10. Cendawan shitake dipotong2.
  11. Beberapa cili api *optional
  12. 3 Bawang Putih & 2 Bawang Merah ditumbuk.
  13. Serbuk perasa.



Mencari oven murah untuk membuat kuih, tidak perlu risau lagi dengan Khind 11L Electric Oven Toaster OT11H semuanya jadi lebih mudah


https://c.lazada.com.my/t/c.1i1fTC (with special steam function)




Pertama sediakan kuali pan. Masukkan bawang merah dan bawang putih yang sudah ditumbuk halus. Sudah naik bau sikit, letakkan ayam/udang. Gaulkan sampai ayam dan udang berubah warna kekuningan. Masukkan Hotdog dan nuget, cendawan, cili api, cili kering dan lada benggala (Jika anda suka pedas boleh lebihkan serbuk paprik dan lada hitam). Dan seterusnya masukkan serbuk paprika, oregano, serbuk lada hitam, cili flakes dan sedikit serbuk perasa. Gaul-gaulkan semuanya. Akhir sekali kita masukkan spaghetti yang siap direbus. Nah! siap untuk dihidang. 👄👄👄

Comments

Popular Posts