Restaurant Chillax

Lamanya tak update blog! memang pemalas betul 😂😂😂. Nak kata busy pun tidaklah sesangat. Hopefully tahun 2022 ini menjadikan diri ini lebih rajin nak menukang. Memang lain betul tahun-tahun sebelum ini yang rajin cari content baru nak diisi dalam blog & menukang novel-novel baru. Tapi sebab PKP & saya sedikit merajuk dengan Industri buku membuatkan saya tak lagi bergiat secara aktif dalam bidang ini. Minat mendalam dalam penulisan juga semakin menghakis hari demi hari. Jujur bila ramai tanya, buat apa tu? menukang ke? saya hanya balas "tidaklah. tak aktif menulis dah sekarang ini" ringkas saja saya balas sebab malas nak panjangkan isu.

Saya datang ke blog ini lagi sekali sebab nak update kontent tentan satu restaurant  Chillax yang baru menapak di dalam Tropicana Garden Mall di Surian. Saya ada jejakkan kaki ke sini dalam 2 kali. Sejujurnya saya terpikat dengan kecantikan & design yang di bawa oleh Mall ini. Punca utama saya tahu kewujudan Mall baru ini bila saya ada PPV walk in Sinovac kat sini masa bulan August macam tu. Dari situ saya ada nampak kedai-kedai makanan yang baru menapak dalam Mall ini. Kedua sebab Mall ini dekat saja dengan MRT Surian. keluar dari MRT jalan sikit dah sampai ke Mall ini. Banyak lagi kedai tak buka. Tapi saya dah jalan satu kawasan & lepak & ngopi dengan member2x. 

Restaurant ini berkonsepkan American & Italian Cuisine. Halal Food. Opening Hours start on 11.00AM until 9.30PM. Ada steak, burger, spaghetii & Pizza the main of menu. Saya first memang pesan Pizza Itali yang bestseller kat sini. Kami kongsi masa ini sebab besar kan, takut tak habis.



Masa makan ini pun masih tak habis lagi. Tapi kenyang la. 


Hari seterusnya saya datang seorang sebab masa ini saya baru balik dari renew lesen JPJ. Takut dekat rumah malas nak masak, jadi turun dari MRT cari sajalah Restaurant ini. Nasib baiklah tak ramai orang. Saya datang pun scan & terus masuk. hahaha. Sebab lapar kan. 



Masa ini saya pesan burger homemade daging ke ayam tak silap. Tapi serius sedap ya ampun!!! memang kena repeat order lagi. Kena dengan tekak. Macam biasalah saya pesan air jus epal tak silap. InsyAllah saya memang nak plan ke sini lagi dengan member. Stay Stune!!!



Comments

Popular Posts